Ordinær generalforsamling 2017

Torben Johansen
Indlæg: 41
Tilmeldt: ons 13. dec 2006
Geografisk sted: T

Ordinær generalforsamling 2017

Indlægaf Torben Johansen » man 6. mar 2017

Referat fra ordinær generalforsamling d. 8. marts 2017.

Referat fra ordinær generalforsamling d. 8. marts 2017.

Følgende deltog i generalforsamlingen:
Tåsingegade 14: Torben Johansen, Melvin Thomsen, Tåsingegade 18: Ottilie Pedersen, Tåsingegade 20: Rasmus Brandt-Madsen, Tåsingegade 22: Inge Nissen.
Randersvej 3-5-7-9: Alex Madsen.
Langelandsgade 206: Kresten Damgaard.

DAGSORDEN:
1. Valg af ordstyrer og referent
2. Formanden aflægger beretning
3. Kassereren aflægger beretning.
4. Indkomne forslag.
5. Fastsættelse af kontingent
6. Valg af bestyrelse.
7. Valg af revisor
8. Eventuelt

Ad. 1) Valg af ordstyrer og referent:
Torben Johansen påtog sig hvervet som ordstyrer og Kresten Damgaard som referent. Det blev konstateret, at der var indkaldt til generalforsamlingen med varsel i henhold til vedtægterne og at generalforsamlingen i år blev afholdt inden 1. april. Indkaldelsen var udsendt til ejere/ejerforeningsformand med mail.

Ad. 2) Formandens beretning:
Formanden takkede for året, der var gået og havde i øvrigt disse bemærkninger:

Hjemmesiden er blevet opdateret og kører nu som den skal.

Vi har fået udskiftet en del træer og planter i det forgangne år:
Vi fik udskiftet de to rhododendroner og forsynet Hortensiaerne med sphagnum.
Rødtjørnen og det svage æbletræ er fjernet og der blev lavet rodfræsning efter begge. I stedet har vi fået to nye træer:
Rødtjørnen er erstattet af et Duetræ (Davidia Involucrata). Det har små hvide blomster som er omgivet af to store, hvide hængende højblade
Æbletræet (det som stod tættest på rødtjørnen) er erstattet af et Judastræ (Cercis Canadensis Forest Pancy). Rødbrune blade og lyspurpur blomster.
Begge træer er forsynet med plasticstrimler som beskyttelse mod vores harer.
Totalpris ca. kr. 8.000,00 (incl. moms).

Bestilling af griller og vedligeholdelse af terrassen:
Vi har bestilt 2 stk. stationære Backyard griller B-24 B2 (60x40 cm) fra et firma i Knebel. Hver monteret med en hylde og en grillskraber, som er fastgjort til grillen med en kæde. Der medfølger en grillspray, som bruges til ydersiden af kassen.
Leveres til Tåsingegade 14 efter aftale forår 2017. Pris: kr. 8.265,00 (incl. moms).
Terrassen og bord/bænkene skal have en mindre overhaling.

Måger:
Det er bestyrelsens indtryk at der ikke har været nævneværdige problemer/gener med mågerne i det forgangne år. Dette er selvfølgelig glædeligt. Vi håber at kunne undgå ”mågeinvasioner” fremover.


Alles ansvar:
Alle der bor i Gårdlauget, har et ansvar for at få Gårdlauget til at fungere, så der stadig kan se pænt og flot ud i fællesarealet. Ryd op hvis du finder affald.
Husk også Beboerforeningen, som holder møde sidste lørdag i sommermånederne kl.11.00. Vi mødes på terrassen. Alle er meget velkomne.

Formandens beretning blev enstemmigt godkendt.

Ad. 3) Kassererens beretning:
Der henvises til det udsendte regnskab, som kassereren gennemgik
Kassererens beretning blev enstemmigt vedtaget.

Ad. 4) Indkomne forslag:
Ingen indkomne forslag.

Ad. 5) Fastsættelse af kontingent:
Kassereren fremlagde et budget, der opererer med et mindre underskud på 16.000 kr., såfremt kontingentet forhøjes til 4.000 kr.
Underskuddet skyldes en række engangsudgifter til: Griller, vedligeholdelse af terrassen, nye træer samt reparation af kloak i adgangsvejen ved Tåsingegade 12.
Det blev enstemmigt vedtaget at kontingentet for 2017 er 4.000 kr.

Ad. 6) Valg af bestyrelse:
Følgende blev enstemmigt valgt:
Formand: Melvin Thomsen.
Kasserer: Torben Johansen.
Sekretær: Kresten Damgaard.

Ad. 7) Valg af revisor:
Inge Nissen blev enstemmigt genvalgt.

Ad. 8) Eventuelt:
Man kan nu få hjælp til bekæmpelse af måger af Aarhus Kommune se www.aarhus.dk/maager, men efter det nye affaldssystem med nedgravede containere er problemet heldigvis blevet mindre. Vi håber det varer ved.

P-pladser:
De fremmødte var enige om at parkering på Tåsingegade var blevet et stort problem.
Alex Madsen havde et tilbud fra administratoren af Randersvej 3-5-7-9, advokat Klaus Antonsen, om at denne vederlagsfrit vil skrive til rådmand Kristian Würtz om P-problemerne.
Generalforsamlingen modtog tilbuddet med tak.
Bestyrelsen koordinerer med Klaus Antonsen.


Mailadresser. Hvis din opgang får ny ejer/formand eller kasserer, så husk at sende en mail til Kresten Damgaard kresten-damgaard@mail.tele.dk.
Oplys: navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.


Referent Kresten Damgaard.

Formand Melvin Thomsen og ordstyrer Torben Johansen har godkendt referatet den
14. marts 2017.

Tilbage til "Beretninger og referater 2010 -"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst